CK Kalousek je česká cestovní kancelář se zaměřením zejména na dovolenou v Chorvatsku. Za 31 let své existence zprostředkovala dovolenou či poznávací zájezd více než sto tisíc klientům.
Rok 2020 byl pro cestovní kanceláře složité období. Kvůli pandemii koronaviru ještě začátkem května nevěděli, zda vůbec proběhne letní sezóna zájezdů. Na konci května se jsme se potkali s majitelem CK Kalousek s tím, že chce okamžitě spustit PPC kampaně v Google Ads.
Přesvědčili jsme ho, že nejlepším prvním krokem bude “základní analýza” stavu jeho webu, konkurence a potenciálu příležitostí v online marketingu.
Na webu byly objeveny některé zjevné nedostatky (nepřizpůsobením pro mobilní zařízení počínaje a absencí některých podstatných vstupních stránek, nereflektováním možných uživatelských scénářů a komplikovaným procesem objednávky konče).
Prvním krokem tedy bylo vyřešit nejzásadnější úpravy webu, které bylo možné realizovat v horizontu pár hodin (např. vytvoření vstupní stránky pro last minute zájezdy, úprava popisků stránek atd.).
Součástí základní analýzy byla i analýza klíčových slov, která sloužila kromě uvedených úprav webových stránek také jako podklad pro Google Ads kampaně.
Navzdory skeptickému názoru klienta k propagaci na sociálních sítích jsme po domluvě do zařadili poměrně rozsáhlou kampaň na Facebooku, kde bylo naším cílem oslovit co největší množství potenciálních klientů a přesvědčit je o výhodnosti nabídky klienta..
Výsledky dvouměsíční kampaně mluví samy za sebe.
Dosah: | 293.000 unikátních uživatelů |
---|---|
Zobrazení: | 1.100.000 |
Průměrná cena za přivedení návštěvníka na web: | 2,19 Kč |
Počet návštěv: | 28.600 |
Hodnota nákupů: | 2.733.000 Kč |
Návratnost investic do FB reklamy: | 44 Kč z každé utracené 1 Kč |
PNO: | 2,27% |
(rok 2020 byl navíc specifický s ohledem na nástup pandemie koronaviru a s ním související dočasné uzavření hranic a strach cestovat)
Nárůst počtu návštěv z Facebooku: | + 505% |
---|---|
Nárůst počtu transakcí z Facebooku: | + 150% |
Nárůst tržeb z Facebooku: | + 112% |
Zobrazení: | 1.823.000 |
---|---|
Průměrná cena za přivedení návštěvníka na web: | 3,81 Kč |
Počet návštěv: | 44.500 |
Hodnota nákupů: | 2.324.000 Kč |
Návratnost investic do Google Ads reklamy: | 14 Kč z každé utracené 1 Kč |
PNO: | 7,3% |
Nárůst počtu návštěv z Google Ads: | + 40% |
---|---|
Nárůst počtu transakcí z Google Ads: | + 110% |
Nárůst tržeb z Google Ads: | + 70% |
Jsem obchodník. Při propagaci mé společnosti mě nezajímá jaký byl dosah příspěvků na Facebooku a co to je engagement. O to já se nechci starat. Zajímám se o to, jestli jsme díky reklamě na Facebooku a ve vyhledávačích prodali více zájezdů a kolik mě to stálo. A i díky spolupráci s J&K ProSports pro mě byly roky 2020 a 2021, které velkou část cestovních kanceláří položili, ziskové. A to je pro mě to hlavní.
Leoš Flídr, majitel CK Kalousek